butik swiateczny 24/11/2011 Image Banner 160 x 360
excalibur.jpg
autocomfort.jpg
astrum.jpg
Wiecznie młoda Klasa G
data artykułu: 2012-04-23
Mercedes-Benz po raz kolejny modernizuje Klasę G, podkreślając jej legendarną pozycję wśród pojazdów terenowych. Dyskretne zmiany nadwozia zdradzają nowe światła do jazdy dziennej LED oraz opływowe, boczne lusterka.

Mercedes Klasa GW pierwszorzędnie wykończonej kabinie na kierowcę czeka nowy zestaw wskaźników i przeprojektowana konsola środkowa z seryjnym systemem multimedialnym COMAND Online. W gamie jednostek napędowych debiutuje wersja G 63 AMG z silnikiem V8 biturbo i funkcją ECO start/stop oraz G 65 AMG, zasilana potężnym agregatem V12 biturbo. Dodatkowo, lista opcjonalnego wyposażenia wzbogaciła się o system monitorowania tzw. martwej strefy Blind Spot Assist, asystent parkowania PARKTRONIC oraz adaptacyjny tempomat DISTRONIC PLUS.

 

W ciągu ponad 30-letniej kariery Klasa G przeszła zdumiewającą ewolucję. Narodziła się w 1979 roku jako bezkompromisowy wóz terenowy, a z biegiem lat przejęła od limuzyn z gwiazdą ich drogowe maniery i wysokiej klasy wykończenie wnętrza. Dzisiaj to luksusowa terenówka, która jednak nie straciła swojego off-roadowego ducha. Jej geny posłużyły do budowy kolejnych, udanych SUV-ów spod znaku Mercedes-Benz. Nic dziwnego, że niedawno Klasa G po raz kolejny zdobyła zaszczytny tytuł terenowego samochodu roku.

 

- Przez 33 lata Klasa G dorobiła się statusu motoryzacyjnej ikony. Jej zmodernizowane wcielenie kryje najnowsze osiągnięcia technologiczne w dziedzinie silników i bezpieczeństwa oraz wyrafinowane wykończenie, a przy tym nadal zachowuje swoją pierwotną, znaną od lat formę - mówi dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

 

Dyskretne modyfikacje karoserii i zupełnie nowy kokpit

 

Mercedes Klasa GNajnowszą Klasę G zdradzają z zewnątrz nowe światła do jazdy dziennej LED i boczne lusterka. Wersje AMG zyskały ponadto osłonę chłodnicy AMG z podwójnymi żaluzjami i charakterystyczne zderzaki z obszernymi wlotami powietrza. 20-calowe obręcze skrywają – po raz pierwszy w historii modelu - polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, sygnalizujące wysoką temperaturę doznań zza kierownicy.

 

Na kierowcę czeka nowy zestaw wskaźników i przeprojektowana konsola środkowa. Pomiędzy dwoma klasycznymi, okrągłymi wskaźnikami znajduje się teraz kolorowy wyświetlacz TFT. Duży, kolorowy ekran na konsoli środkowej to część montowanego seryjnie we wszystkich wersjach nowej Klasy G systemu COMAND Online z nawigacją, dostępem do Internetu, interfejsem Bluetooth, sterowaniem głosowym LINGUATRONIC i odtwarzaczem DVD. We wnętrzu nie zabrakło niepowtarzalnych detali wprost ze świata terenowych samochodów – dodatkowego uchwytu dla pasażera czy położonych w zasięgu wzroku kierowcy włączników blokad dyferencjałów. Szlachetną atmosferę podkreślają najwyższej jakości materiały, a szeroka gama ekskluzywnych elementów designu pozwala na dalszą indywidualizację kabiny nowej Klasy G.

 

Lista opcjonalnego wyposażenia wzbogaciła się o systemy bezpieczeństwa: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, system monitorowania tzw. martwej strefy Blind Spot Assist oraz asystent parkowania PARKTRONIC z kamerą cofania. Skalibrowany całkowicie na nowo system ESP® obejmuje teraz układ stabilizowania przyczepy Trailer Stability Assist i przydatną w korkach funkcję HOLD.

 

Klasyczne opakowanie, najnowsza technologia

 

Gama jednostek napędowych Klasy G składa się z wysokoprężnej wersji G 350 BlueTEC i benzynowej G 500, dostępnych jako kombi z długim rozstawem osi, oraz kabrioletu G 500 z krótkim rozstawem osi. Podstawowy turbodiesel V6 ma cztery zawory na cylinder i z pojemności 2987 cm3 generuje moc 155 kW (211 KM) przy 3400 obr./min oraz maksymalne moment obrotowy 540 Nm w zakresie 1600-2400 obr./min. Technologia BlueTEC z systemem selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym czynnik AdBlue®, ogranicza emisję szkodliwych cząstek – w szczególności tlenków azotu (NOx). Uzupełnianie czynnika AdBlue® nie nastręcza trudności. Jego wlew usytuowano na zewnątrz pojazdu.

 

Alternatywą dla wersji wysokoprężnej jest 5,5-litrowy motor V8 pod maską modelu G 500. Dostarcza on moc 285 kW (388 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm w przedziale 2800-4800 obr./min. Obie odmiany współpracują z siedmiostopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Szóste pokolenie automatycznych skrzyń biegów, produkowanych przez Mercedes-Benz od 1960 roku, zostało gruntowanie zmodernizowane w kierunku poprawy komfortu i ograniczenia zużycia paliwa.

 

Mercedes Klasa GNowy, mocarny wariant G 63 AMG dysponuje 5,5-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 400 kW (544 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm. Model standardowo uzbrojono w funkcję ECO start/stop. Gamę silników poszerzono o wersję G 65 AMG, zasilaną widlastą "dwunastką" biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie.

 

Zużycie paliwa to od 11,2 l/100km dla silnika G 350 Blue TEC do 17,0 l/100km dla silnika G 65 AMG V 12.

 

Techniczne walory Klasy G wciąż są cenione szczególnie wysoko. Ogromny moment obrotowy czyni ją doskonałym pojazdem do holowania, a trzy mechanizmy różnicowe ze 100-procentowymi blokadami, ramowa konstrukcja i sztywne osie okazują się niezastąpione w surowym terenie.

 

Komentarze:
Brak Komentarzy do artykułu.
Treść komentarza:
facebook
twitter
youtube
nasza klasa
Strona główna
PIT Stop
Tankownia
Transport dla Ciebie
Wymień punkty na nagrody
Centrum prasowe
O nas
Kontakt
Copyright by Tankuj.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone 2011
|
Regulamin
|
Polityka prywatności
|
tankuj.pl
Partnerzy:
rabbit studio
defensywni kierowcy
astrum